LES 100 MILLORS CANÇONS EN CATALÀ DE SEMPRE
DEL 81 AL 90
81 – Tobogan – Zoo – 2022 Ironia i reivindicació, activisme i colonització. En Valencià. Tan actual com sempre. Crítica social per a qui vulgui entendre. I amb noms i cognoms. A Rafa Nadal li falta un Tobogan, que ho està passant malament.
82 – Es Inutil continuar – SAU – 1990 Qui no coneix aquesta cançó? Una de les imprescindibles de SAU i del Rock Català.
83 – Els teus ulls – Alfred García – 2024 La TV va ser el seu llançament nacional i internacional amb OT i Eurovisió i altres diversos programes de TV com Eufòria a TV3. Que hagi decidit cantar en català és d’agrair i a més té un gran talent. Aquesta cançó en és un exemple.
84 – Papellones – Juls – 2025 Una nova generació de músics ens tenen garantit un molt bon futur de la música catalana.
85 – Dímelo Ya – Abril Borrell & Pau Vizcaino – 2025 En català i castellà. Una altra manera de fer música i de promocionar-la, només en plataformes de streaming, a poc a poc fent-se un nom. A descobrir.
86 – La Balanguera – M Mar Bonet – 1981 Poema de Joan Alcover de 1903, s’ha convertit en himne de Mallorca. Cantada i adaptada per Maria del Mar en el disc Sempre de 1981, difonent-la fins a fer-la coneguda universalment
87 – La preso del rei de França – Companyia Rlèctrica Dharma – 1994 Adaptació d’un clàsic popular del S.XVI que s’ha esdevingut un altre clàsic. Quantes coses es poden dir sense paraules. L’original té lletra. Tocada per primera vegada el 23 d0’abril de 1994 al Palau Sant Jordi
88 – Tobogan – Zoo – 2022 Ironia i reivindicació, activisme i colonització. En Valencià. Tan actual com sempre. Crítica social per a qui vulgui entendre. I amb noms i cognoms. A Rafa Nadal li falta un Tobogan, que ho està passant malament.
89 – La meva sort – Ginesta – 2024 Un himne a l’alegria. El temps la posarà al seu lloc. El vol de l’oreneta em guia.
90 – La Moto – Pere Tàpies – 1979 Cançó irònica i divertida que cap en totes les festes majors dels pobles. Es mereix estar en aquesta llista per mèrits propis..





